Είναι σημαντικό το ότι γυρίζουμε τώρα στην ιδέα και στο βίωμα ότι η Μεγάλη Σαρακοστή είναι ένα πνευματικό ταξίδι που έχει σκοπό να μας μεταφέρει από μια πνευματική κατάσταση σε μια άλλη. Όπως ήδη έχουμε πει, η μεγάλη πλειονότητα των Χριστιανών σήμερα αγνοεί αυτόν τον σκοπό της Μεγάλης Σαρακοστής και τη βλέπουν μόνο σαν μια περίοδο στη διάρκεια της οποίας «πρέπει» να εκπληρώσουν
τις θρησκευτικές τους υποχρεώσεις και να συμμορφωθούν με τους περιορισμούς της νηστείας, ώσπου να τους αντικαταστήσουν με τη γενική κατάλυση της πασχαλινής περιόδου. Γιατί είναι πάντοτε πολύ πιο εύκολο να περιορίσεις κάτι πνευματικό μέσα σε κάτι τυπικό, παρά ν’ αναζητήσεις το πνευματικό μέσα στο τυπικό. Μπορούμε να πούμε, χωρίς καμιά υπερβολή, ότι αν και η Μεγάλη Σαρακοστή «τηρείται» ακόμα, όμως έχει χάσει την επίδρασή της στη ζωή μας.
τις θρησκευτικές τους υποχρεώσεις και να συμμορφωθούν με τους περιορισμούς της νηστείας, ώσπου να τους αντικαταστήσουν με τη γενική κατάλυση της πασχαλινής περιόδου. Γιατί είναι πάντοτε πολύ πιο εύκολο να περιορίσεις κάτι πνευματικό μέσα σε κάτι τυπικό, παρά ν’ αναζητήσεις το πνευματικό μέσα στο τυπικό. Μπορούμε να πούμε, χωρίς καμιά υπερβολή, ότι αν και η Μεγάλη Σαρακοστή «τηρείται» ακόμα, όμως έχει χάσει την επίδρασή της στη ζωή μας.
Ας ξανακάνουμε τη Μεγάλη Σαρακοστή μια πνευματική δύναμη για την καθημερινή πραγματικότητα της ύπαρξής μας!
("Μεγάλη Σαρακοστή πορεία προς το Πάσχα", π. Αλέξανδρος Σμέμαν)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου